איך בוחרים שולחן בר לבית?

מה כדאי לשקול בבחירת שולחן בר?

בבחירת שולחן בר לבית, ישנם מספר גורמים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון על מנת להבטיח שהוא יתאים לחלל ולאורח החיים שלכם.

מרחב וגודל
מדדו את השטח שבו אתם מתכננים למקם את שולחן הבר. ודאו שיש מספיק מקום לאנשים לשבת בנוחות ולנוע מסביב. השולחן לא אמור לתפוס את כל השטח או לחסום תנועה.

סגנון ועיצוב
קחו בחשבון את העיצוב הכללי של הבית. שולחן הבר צריך להשלים את העיצוב הקיים. בין אם הסגנון שלכם מודרני, כפרי או מסורתי, קיימים עיצובים רבים הזמינים שיתאימו להעדפות העיצוב שלכם.

חומר
חומר שולחן הבר הוא גם גורם מכריע. עץ מעניק תחושה קלאסית וחמימה, בעוד מתכת וזכוכית מספקות מראה עכשווי. בחרו בחומר שלא רק תואם את הסגנון, אלא גם עמיד וקל לתחזוקה.

מטרה
חשבו כיצד תשתמשו בשולחן הבר. אם אתם מארחים לעתים קרובות, ייתכן שתזדקקו לשולחן גדול יותר עם יותר מקומות ישיבה. עבור חללים קטנים יותר או שימוש מזדמן, שולחן קומפקטי עשוי להתאים יותר. שולחנות בר מסוימים מגיעים גם עם תכונות נוספות כמו מדפי אחסון או גבהים מתכווננים.

כיסא בר דגם 607 בצבע חרדל
כסאות בר דגם 9050 - אורנג'

היכן ניתן לשלב שולחן בר בבית?

הנה כמה אפשרויות פופולריות לשילוב שולחן בר לבית:

שולחן בר למטבח
המטבח הוא מרכז הבית עבור רבים, מה שהופך אותו למיקום אידיאלי לשולחן בר. בבחירת שולחן בר למטבח, קחו בחשבון את השטח הפנוי ואת העיצוב הכללי של החדר. שולחן בר יכול לשמש כאזור אוכל נוסף, פינה לארוחות בוקר מהירות, או מקום לארח בו אורחים תוך כדי בישול. חפשו שולחן שתואם את סגנון המטבח שלכם, בין אם הוא מודרני, כפרי או מסורתי. ודאו שיש מספיק מקום לתנועה נוחה וכי גובה השולחן והכסאות מתאים לארוחה לא פורמלית.

שולחן בר לגינה
שולחן בר לגינה יכול להפוך את איזור הגינה לפינת אירוח תוססת. בבחירת שולחן בר לגינה, עמידות היא מילת המפתח. בחרו בחומרים שיכולים לעמוד בפני פגעי מזג האוויר, כגון עץ מטופל, מתכת או קש עמיד בפני מים. קחו בחשבון את גודל הגינה וכיצד השולחן יתאים לחלל. גינה קטנה יותר עשויה להתאים לשולחן בר קומפקטי, בעוד שאזורים גדולים יותר יכולים להכיל שולחן גדול יותר. ודאו שהשולחן משלים את עיצוב הגינה שלכם, וחשבו על הוספת כסאות בר נוחים ועמידים בפני פגעי מזג האוויר כדי להשלים את המראה.

שולחן בר למרפסת
למרפסות יש לרוב שטח מוגבל, ולכן בחירת שולחן בר מתאים היא קריטית. חפשו שולחן קומפקטי ופונקציונלי, עם עיצוב שממקסם את השטח הפנוי. שולחנות בר מתקפלים או קבועי קיר יכולים להיות בחירות מצוינות למרפסות קטנות יותר. קחו בחשבון את הנוף מהמרפסת ומקמו את השולחן כך שיוכל לנצל אותו במלואו. בחירת החומרים צריכה להתבסס על החשיפה לפגעי מזג האוויר, בדומה לריהוט גן.

שולחן בר במרפסת יכול לספק פינה נעימה לקפה של הבוקר, משקאות ערב או פשוט ליהנות מהאוויר הפתוח מבלי לצאת מהבית.
בחירה מדוקדקת של שולחן בר מתאים לכל אזור בביתכם יכולה ליצור חללים רב-תכליתיים ומזמינים לארוחות ולבילוי חברתי.

מהו הגובה האידיאלי עבור כסאות בר?

בבחירת כסאות בר עבור שולחן בר, קביעת הגובה הנכון היא קריטית לנוחות ולתפקוד. גובה של כסאות בר תלוי בעיקר בגובה שולחן הבר שלכם. 

גבהים סטנדרטיים של שולחנות בר
שולחנות בר מגיעים בדרך כלל בשני גבהים סטנדרטיים: גובה דלפק וגובה בר. שולחנות בגובה דלפק הם בדרך כלל בגובה של כ-90 ס”מ, בעוד ששולחנות בגובה בר הם בדרך כלל בגובה של כ-105 ס”מ.

התאמת גובה כסאות בר
עבור שולחנות בגובה דלפק, כסאות בר צריכים להיות בגובה מושב של כ-60-65 ס”מ. גובה זה מבטיח מרווח רגליים מספיק ושלכיסא יש גובה נוח לאכילה ולבילוי חברתי.
עבור שולחנות בגובה בר, בחרו בכיסאות בר עם גובה מושב של 70-75 ס”מ. גובה זה מספק את האיזון הנכון בין השולחן לכיסא, מה שמקל על הישיבה והקימה מבלי להתאמץ.

כסאות בר מתכווננים
אם אינכם בטוחים לגבי הגובה המדויק או אם לשולחן הבר יש גובה לא סטנדרטי, שקלו כסאות בר מתכווננים. כסאות אלו מגיעים עם מנגנון המאפשר לשנות את גובה המושב, מה שמספק גמישות ומבטיח נוחות לכולם.

Scroll to Top